Öncelikle şu bilinmelidir ki: Yedek benzin deposu denen şey
motosiklet’te yeni olan arkadaşların genel olarak yaptığı motosikletin benzin
deposunun dışında sanki ayrıca bir depo daha varmış gibi düşünmeleridir. Motosikletlerde
bir adet benzin deposu bulunur. Yedek ve asıl olarak iki ayrı depo bulunmaz. Depo içinde depo bulunmaz...
Görsel olarak akılda kalması adına daha etkili olacağı için
bu konuyu bir şekil ve çizim ile göstermek gerekmekte:
Aşağıdaki çizimde deponun çalışma düzeneği hakkında yeterli
bilgiye sahip olabilirsiniz.
Çizimde ok ile gösterilen biri uzun diğeri kısa olan uçlar
boru şeklinde yakıt çıkışlarıdır. Mavi tonda gösterilen bölge yedek yakıt
sınırı olarak düşünülebilir. Kırmızı olan bölge ise hiçbir şartta kullanılamaz
olan yakıt miktarıdır. Mavi bölüm üzerinde renklendirilmeyen beyaz bölge ise
motosikletinizdeki normal depo yakıt durumunu gösterir.
Bu şekillerden de anlaşılacağı üzere ayrı bir yedek depo
yoktur. Su şişelerine doldurulup arka çantada zulalanmadığı müddetçe üretilen
bütün motosikletlerin tek bir yakıt deposu vardır. Bu yakıt deposu da sürücünün
ön tarafında selenin hemen önünde sele ile gidon arasında bulunan üzerinde depo
kapağının bulunduğu metal veya plastik malzemeden yapılan büyük parçadır.
Peki depo tek ise yedek depo ne işe yarar. Nasıl kullanılır.
Yedek depo musluğu bulunan motosikletlerde genellikle dünya
standartlarında 3 konum şekli bulunur.
Bunlar Off (Kapalı), On (Açık) ve
Reserve (Yedek)
Off (Kapalı) Konum: Depodan
karbüratöre yakıt akışını keser ve motoru uzun bir süre örneğin en az birkaç
gün ve daha fazlası durumlarda kullanılabilir. Bu konumu yukarıdaki şekle
tatbik edecek olursak Bu durumda vananın uzun ucu arka tarafa doğru durur bir
konuma karşılık gelir.
On (Açık) Konum: Normal kullanım
ve sürüş için gereken konumdur. Bu konumda depoda bulunan yakıtın şekle göre üst kısımdan genelde %80-85’lik
bir bölümü kullanımdadır. Bu konumda vananın ve mandalın uzun ucunun aşağıya
doğru duruma karşılık gelir.
Reserve (Yedek) Konum: Bu durum
ise depo içinde kalan son &15, 20’lik yakıtın kullanımına izin verir. En
başta denildiği gibi bu ayrı bir depo ya da depo içinde ayrı bir bölüm değil
sadece ayrı bir kamış ve tüptür. Sürüş esnasında yakıtın on durumunda iken
kullanılabilecek kısmı bitince yakıtsız kalıp durması veya yol kenarına,
duraklara çekip uğraşacağınız ve zorluk yaşayacığınız, tehlikeleri bertaraf
etmeniz gereken durumlarda sürüş anında reserve konumuna getirerek yolunuza
devam etmeniz ve en yakın yerde yakıt ikmali yapmanız için düşünülmüş bir
konumdur.
Burada dikkat edilmesi gereken
önemli bir nokta da şudur ki: Reserve durumunda devam ettikten bir müddet sonra
yakıt alınıp depo doldurulduğunde tekrar depoyu tekrar On (Açık) konumuna getirmeniz
gerekmektedir. Aksi takdirde Reserve konumunda unutulan bir depo ile sürüşe
devam edildiğinde reserve konumundaki yakıt ta farkında olmadan bittiğinde sizi
uyaran bir konum kalmaz ve yakıtsız kalabilirsiniz.
Motorunuzun On (Açık) durumunda iken sürüş anında
teklediğini ve motorun sıkıntı çektiğini anlayarak hemen Reserve (Yedek)
konumuna getirebilirsiniz.
Kuba lükte onmo yedek resmi yedek
YanıtlaSil